Postdoctoral Dissertation Award

Habilitationspreis

Postdoctoral dissertations to be considered (from the period of the 16th of January 2016 until the 31st of January 2016) can be submitted to the president of the Association by the 31st of January 2019. Only professors are eligible to submit nominations. Please submit the Dissertation, together with all the examiners’ reports, by email only to:

Prof. Dr. Klaus P. Schneider: ed.nnob-inu@redienhcs.k

Award winners

Year Award winners
2019 Nadine Böhm-Schnitker: „Senses and Sensations: Towards an Aisthetics of the Victorian Novel.“
2016 Carolin Biewer: “South Pacific Englishes. A Sociolinguistic and Morphosyntactic Profile of Fiji English, Samoan English and Cook Islands English.”
2013 Jan Alber: “Unnatural Narrative: Impossible Worlds in Fiction and Drama.”
2010 Erik Redling: “From Mimesis to Metaphor: Intermedial Translations in Jazz Poetry.”

Sven Strasen: “Rezeptionstheorien: Literatur-, sprach- und kulturwissenschaftliche Ansätze und kulturelle Modelle.”

2007 Roger Lüdeke: “Ästhetische Souveränität und das politische Imaginäre des 18. Jahrhunderts. Zur Schreibkunst von William Blake.”

Lieselotte Anderwald: “Non-Standard Verb Paradigms in Traditional British English Dialects: Morphological Naturalness and Comparative Dialect Grammar.”

2004 Stefan Horlacher: “Masculinities: Konzeptionen von Männlichkeit im Werk von Thomas Hardy und D.H. Lawrence.”
2001 Burkhard Niederhoff: “The Rule of Contrary: Das Paradox in der englischen Komödie der Restaurationszeit und des frühen 18. Jahrhunderts.”
1998 Mario Klarer: “Mario Klarer, Seeing Through Bodies: Ekphrasis and the Historicity of Representation in English and American Literature.”
Jürgen Kamm: “Der Diskurs des heroischen Dramas: Eine Untersuchung zur Ästhetik dialogischer Kommunikation in der englischen Restaurationszeit.”
1992 Werner Wolf: “Ästhetische Illusion und Illusionsdurchbrechung in der Erzählkunst: Theorie und Geschichte mit Schwerpunkt auf englischem illusionsstöremden Erzählen.”
1988 Christoph Bode: “Ästhetik der Ambiguität: Zu Funktion und Bedeutung von Mehrdeutigkeit in der Literatur der Moderne.”